четвъртък, юли 27, 2006

БНБ он-лайн

Прочетох ето тук за начинанието – БНон-лайнБ.

Отдавна вече бях разказала за първите си а-лайв преживявания в НБ.
Напоследък свикнах с лелките, познавам се с портиера и дните ми из лавиците протичат доста по приятно и предвидимо закономерно.

Въпреки че качените произведения не са дори минимално достатъчно в предвид огромните хартиени носители в сградата – все пак инициативата ме радва и се надявам скоро сайтът да бъде обогатен. По-добре късно, от колкото никога – или както беше поговорката (не ги помня много добре тези народни мъдрости).

Надявам се, че скоро и университетските библиотеки в България ще се сетят да качат ресурсите си в улесняваш ползването вариант. Всеки имал честа или неволята да бъде студент (тук) няма как да не се сети за огромните опашки в началото на всеки семестър, които се вият пред библиотеката с надеждата ::дано не е свършило ръководството по ППЕ:: - например.
От личен опит мога да кажа, че колегите им от запад активно разширяват он-лайн ресурсите си.

Надявам се скоро и в България остарелите представители от Академичния съвет се сетят да не разхищават средствата само за фонтанчета и не обмислят на съвещанията си само с какво да променят правилника, че да им е по-трудно на студентите да записват всеки следваш курс... и решат да качат в електронен вариант поне една част от книгите в Библиотеката.

5 коментара:

аум каза...

..and you are where?

Des каза...

какво е това каде си?

що не пишеш по кю-то!? :)

точно тука съм - по средата на нищото и едновременно с това на върха на всичкото - т.е. в обичайното си ежедневие с проблемчета, проблеми, платени ненавременни отпуски и може би липсата на навременни. какво означава пък това може би и аз още разсъждавам, може преди да достигна до отговора му да разбера какво е нирвана и да замина в тибет ... :)))

Tanya каза...

И аз смятам, че сайтът Българска Народна Библиотека е проект, заслужаващ уважение и подкрепа. Ще бъде полезен, всъщност вече е.

PS: Харесва ми новата ти снимка /в Профила/.

аум каза...

Дес май имаме още един (не-анонимен) читател :)
Tanya welcome! :)

Tanya каза...

Thanks! :)